Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Uw reisbescheiden ontvangt u per post uiterlijk 7 dagen voor vertrek van uw reis.
Kan ik een overzicht krijgen van mijn reisroute?
Het volledige reisprogramma vindt u terug op de website bij uw reis onder het tabblad ‘vaarschema’. Hier staat uw reisroute van dag tot dag beschreven. U ontvangt deze informatie ook bij uw reisbescheiden.
Heb ik een reisverzekering nodig?
Wij raden u zeker aan om bij de boeking van uw reis een reisverzekering af te sluiten. Mocht er onverwacht iets gebeuren tijdens uw reis dan zorgt de reisverzekering ervoor dat u niet voor bijzonder hoge kosten komt te staan.
Wanneer u een reisverzekering afsluit bij Destin Riviercruises zijn de volgende dekkingen standaard inbegrepen:
- Personenhulp
- Bagage
- Geneeskundige kosten
De kosten hiervoor zijn:
- Reisverzekering Comfort Europa: € 1,92 per persoon per dag
- Reisverzekering Comfort Wereld: € 3,07 per persoon per dag
Poliskosten: € 3,50 per factuur.
Naar wens kunt u uw reisverzekering uitbreiden met de volgende dekkingen:
- Geldverzekering: € 0,50 per persoon per dag
- Reis rechtsbijstand: € 0,18 per persoon per dag
- Ongevallen (uitkering bij invaliditeit of overlijden): € 0,15 per persoon per dag
- Skiën en snowboarden: € 1,00 per persoon per dag
Daarnaast is het mogelijk om een doorlopende reisverzekering af te sluiten bij Destin Riviercruises. U hoeft dan niet voor elke reis afzonderlijk een nieuwe reisverzekering af te sluiten. Wanneer u meerdere malen per jaar op reis gaat is een doorlopende reisverzekering voordeliger.
Heb ik een visum nodig?
U heeft alleen een visum nodig voor een aantal bestemmingen uit ons aanbod ‘riviercruises wereldwijd’. Als dit het geval is dan wordt u daar bij boeking over geïnformeerd door onze cruisespecialisten.
Zijn er documenten die ik in moet vullen voordat ik op reis kan gaan?
In verband met COVID-19 is het momenteel niet meer verplicht om een gezondheidsverklaring in te vullen die u bij inscheping in dient te leveren.
Heb ik vaccinaties nodig?
Voor een aantal landen gelden er bijzondere voorschriften voor de gezondheid. Bij verschillende (verre) reizen worden vaccinaties en beschermende maatregelen aangeraden. Het is belangrijk om u goed voor te laten lichten over de gezondheidsrisico's van uw reisbestemming.
Thuisvaccinatie.nl: reisvaccinaties aan huis!
Destin Riviercruises werkt samen met Thuisvaccinatie.nl. De erkende artsen van Thuisvaccinatie vaccineren u en uw reisgenoten bij u thuis. Ook 's avonds en in het weekend. Ondanks de unieke service aan huis van Thuisvaccinatie, betaalt u niet meer dan bij uw huisarts, GGD of andere vaccinatiecentra. Bent u aanvullend verzekerd? Dan worden reisvaccinaties vaak vanuit uw aanvullende zorgverzekering vergoed. Lees meer over de werkwijze van Thuisvaccinatie.nl.
Bekijk hier welke vaccinaties er nodig zijn voor uw reisbestemming.
De voordelen van Thuisvaccinatie.nl:
- Vaccinatie en reisadvies bij je thuis
- Buiten kantooruren en in weekenden
- Vaccinatie door erkende artsen
- Vergoeding meestal (deels of geheel) mogelijk
Hoe werkt thuisvaccinatie?
Bekijk onderstaande video voor meer uitleg over vaccineren via thuisvaccinatie.nl.
Welke voorzieningen zijn in mijn kamer aanwezig?
Omdat Destin Riviercruises vaart met verschillende rederijen is het helaas niet mogelijk hier een eenduidig antwoord op te geven. Het verschilt per schip over welke faciliteiten uw kamer beschikt. Voor de voorzieningen aan boord van het schip waarmee u op reis gaat verwijzen wij u naar ons overzicht met luxe hotelschepen.
Heb ik een reisstekker nodig aan boord?
Dit is in principe alleen het geval bij riviercruises buiten Europa. Als dit voor u van toepassing is wordt u daarover door ons geïnformeerd.
Is er ondertiteling beschikbaar?
Er is geen Nederlandse ondertiteling aanwezig op de televisies.
Is er ruimte in de kamer voor mijn bagage?
Het is altijd mogelijk om uw koffer onder uw bed te schuiven. Afhankelijk van de gekozen kamer beschikt u over een (inloop)kast of bagagerek.
Is er airconditioning in mijn kamer?
Ja, alle cabines en suites beschikken over airconditioning.
Is er een kluis aanwezig in mijn kamer?
Ja, er is een kluis aanwezig.
Beschikt mijn kamer over een koelkast?
Dit verschilt per schip en per type kamer. U kunt hier altijd naar informeren bij onze cruisespecialisten of kijkt u bij het betreffende schip via ons overzicht met luxe hotelschepen.
Ik heb liever twee losse bedden in mijn kamer, is dat mogelijk?
Dat is zeker mogelijk, geeft u dit bij uw boeking door aan onze cruisespecialisten.
Kan ik tijdens de reis excursies maken en hoe regel ik dat?
Tijdens elke riviercruise is het mogelijk om deel te nemen aan excursies waarin lokale gidsen u meenemen om de sfeer en cultuur van uw bestemming in optima forma te ervaren. De excursies verschillen in zwaarte, de indicatie en de uitleg hiervan staat altijd vermeld bij het excursieprogramma van de betreffende reis.
Voor het boeken van de excursies zijn verschillende mogelijkheden:
- U boekt de excursies direct bij de boeking van uw cruise
- U boekt de excursies aan boord bij de cruiseleader
- U boekt de excursies aan boord bij de Cruise Director (dit laatste is in het geval u een individuele reis maakt zonder cruiseleader van Destin Riviercruises)
Zijn er faciliteiten aan boord om mijn kleding te laten wassen?
U heeft de mogelijkheid gebruik te maken van laundry service op onze schepen. Vraagt u hiernaar bij de receptie als u aan boord bent.
Mag ik roken aan boord?
U mag alleen roken op de daarvoor aangegeven plaatsen. Het is niet toegestaan te roken in uw kamer.
Hoe kan ik aan boord betalen?
U kunt altijd betalen met uw creditcard en met cash. Vanwege de huidige omstandigheden rondom het coronavirus gaat de voorkeur op dit moment uit naar betalingen met uw creditcard. Op sommige schepen is het ook mogelijk om pinbetalingen te doen, informeert u hiernaar bij onze specialisten.
Ik heb een visuele beperking / ik ben slechthorend, kan ik mee aan boord?
Wanneer dit het geval is, vragen wij om contact met ons op te nemen. In veel gevallen is het mogelijk om mee op reis te gaan wanneer er iemand meegaat die u aan boord kan begeleiden. Wij informeren graag voor u naar de mogelijkheden bij de rederij.
Is er internet aan boord beschikbaar?
De schepen waar Destin Riviercruises mee vaart beschikken over internet. De afspraken hierover verschillen per rederij. In sommige gevallen is internet bij de prijs inbegrepen, op andere schepen worden voor het gebruik van internet extra kosten berekend. In landen die lid zijn van de Europese Unie kunt u veelal gebruikmaken van het netwerk op uw mobiele telefoon zonder dat dit u extra geld kost.
Maakt u een cruise uit ons aanbod met wereldwijde riviercruises, dan is er op de schepen veelal gratis wifi beschikbaar of kunt u gebruikmaken van internetverbinding in de gemeenschappelijke ruimtes. Dit staat ook altijd vermeld bij de informatie over uw betreffende reis op de website.
Ik heb dieetwensen, kan daar rekening mee worden gehouden?
Dit kan absoluut, geeft u bij boeking van uw reis uw dieetwensen aan ons door. De dieetmogelijkheden aan boord verschillen per schip. Als u een dieet gebruikt, laat ons dat dan tijdig weten en vermeld duidelijk welk dieet het betreft (dieetlijst). Het verzorgen van een dieet geldt slechts voor de gereserveerde maaltijden aan boord. Eventuele meerkosten voor een dieet dienen ter plaatse te worden afgerekend en zijn derhalve niet inbegrepen.
Mag ik alcohol meenemen aan boord?
Het is helaas niet toegestaan uw eigen consumpties aan boord te nuttigen. U kunt gebruikmaken van het alcoholische aanbod aan boord van onze schepen.
Mag ik een rolstoel / rollator meenemen aan boord en deze gebruiken?
Alleen wanneer u ons bij reservering heeft laten weten dat u van een opvouwbare rolstoel of rollator gebruikmaakt, mag deze op aanvraag na schriftelijke goedkeuring en bevestiging mee op reis. Het meenemen van een elektrische scootmobiel is sterk afhankelijk van de regels per rederij en onder voorbehoud. Het aantal toegestane rolstoelen / rollators is per afvaart strikt gelimiteerd in verband met de veiligheid aan boord en het comfort voor de medereizigers, zodat u verplicht bent om dit bij boeking aan ons te melden.
Meldt u dit niet, dan kan dit te allen tijde het ontbinden van de reisovereenkomst tot gevolg hebben, zonder recht op restitutie. De gebruiker moet self-supporting zijn. Vanwege voorgenoemde redenen is het niet toegestaan om de rolstoel, scootmobiel of rollator aan boord te gebruiken, deze wordt voor u geparkeerd op het Zonnedek. Zodra u ergens aan wal gaat, staat deze uiteraard weer tot uw beschikking. Neemt u een rollator of rolstoel mee op reis, dan is het niet mogelijk om vooraf (een) excursie(pakket) te boeken. Wilt u met uw rolstoel of rollator deelnemen aan een excursie, vraag dan even aan uw cruiseleader of die excursie ook bij u past. Dat voorkomt teleurstellingen. Een elektrische rolstoel is in het geheel niet toegestaan.
Wat is het richtbedrag aan fooien?
Het geven van een fooi is niet verplicht. Tijdens uw riviercruise staan er ongeveer 30-40 bemanningsleden dag-in dag-uit voor u klaar. De rederij van het schip waarmee u vaart zal u aan het einde van de reis vragen om een fooi te geven. Veel passagiers weten niet hoe groot zo’n fooi mag zijn. Omdat er hierdoor onduidelijkheid ontstaat, geven wij u graag door wat onze richtlijnen zijn voor onze Europese cruises: ca. € 7,- per gast per dag is een prima gebaar. Voor onze wereldwijde cruises staat de richtlijn vermeld bij de desbetreffende reis.
Wat is de boordtaal?
Voor onze luxe riviercruises werken we samen met internationale rederijen. Voor alle rederijen, of dat nu Nederlandse, Duitse of Zwitserse rederijen zijn, geldt dat de bemanning steeds meer bestaat uit mensen uit o.a. Roemenië, Indonesië, Filippijnen en steeds minder uit Nederlandse bemanning. In Nederland zijn helaas geen mensen meer te vinden die op een luxe hotelschip willen werken. Op de meeste schepen zijn er nog wel 1 of 2 Nederlandssprekende bemanningsleden aanwezig. Deze internationale bemanning is heel vriendelijk, heeft een goede dienstverlenende instelling en wilt u alle mogelijke service geven aan boord, daarnaast doet ze ook haar best om Nederlands te spreken. Mocht u nu tegen een taalprobleem aan lopen in het restaurant of in uw cabine, schroom dan niet even contact op te nemen met uw cruiseleader, want hij / zij kan u hierbij zeker assisteren.
De taal waarin aan boord mededelingen worden gedaan, is doorgaans Duits of Engels. Indien het schip geheel voor Destin Riviercruises passagiers is gereserveerd, zullen mededelingen in het Nederlands worden gedaan.
Wat is de dresscode?
Uiteraard is de kledingkeuze afhankelijk van het jaargetijde waarin u op reis gaat. Wij raden u aan om comfortabele casual kleding mee te nemen. Wanneer u in de zomer op reis gaat, vergeet dan niet ook wat warmere kleding mee te nemen voor de wat koelere dagen en avonden. Voor zonnige dagen is het raadzaam een zonnebril of een zonnehoed bij u te hebben. Goede, gemakkelijk zittende (wandel)schoenen kunnen goed van pas komen bij een excursie of bezoek aan een stad.
Tijdens de diners aan boord kunt u informeel gekleed gaan. Badkleding, korte broeken en dergelijke worden echter tijdens de maaltijden in het restaurant niet op prijs gesteld. Tijdens het feestelijke Captains Dinner stelt de bemanning van het schip het op prijs wanneer u formeel gekleed gaat. Hierbij kunt u denken aan het ‘tenue de ville’. Voor een dame kunt u denken aan een nette rok of pantalon met een blouse of blazer. Voor de heren geldt dat zij een nette pantalon met overhemd dragen en eventueel een stropdas. Een kostuum voldoet uiteraard ook, maar hoeft zeker niet. Het Captains Dinner is geen galadiner, galakleding is dus ook niet van toepassing, maar het mag natuurlijk best iets feestelijks zijn. Tijdens een Kerstcruise hebben de diners doorgaans nog een extra feestelijk karakter. Houd u hier alstublieft rekening mee bij het inpakken van uw koffer.
Kan ik een tafel reserveren in het restaurant?
Uw wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar zijn gemaakt, worden door onze organisatie doorgegeven aan de betreffende relatie. Wij kunnen deze echter niet garanderen. Ook het feit dat u via internet bij boeking preferenties kunt opgeven, betekent zoals gezegd geen garantie. In veel gevallen zijn wij en u afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener. De eventuele meerkosten voor het realiseren van de preferentie dient u vaak ter plaatse af te rekenen.
Bovenstaande geldt ook voor een 2-persoonstafel in het restaurant. Vooral bij een volledige bezetting is er vaak niet voldoende ruimte om 2-persoonstafels te creëren.
Hoe is de tafelindeling aan boord geregeld?
Voor onze gasten hebben we nadrukkelijke voorkeur voor een vrije tafel-indeling. De gasten kunnen zelf kiezen bij wie ze aan tafel gaan zitten. Veel passagiers geven aan niet gebonden te willen zijn aan een vaste indeling. Ze maken graag met meer mensen kennis en willen niet de hele reis ‘vastzitten’ als het niet zo klikt met tafelgenoten. Uiteraard begrijpen we dat het voor de bediening gemakkelijker is om te werken met een vaste tafelindeling vanwege de (dieet)wensen van de passagiers. De vrije tafelindeling kan derhalve ook als volgt georganiseerd worden: een vaste tafelindeling per dag. Men kiest ’s morgens een plaats bij het ontbijt. Waar men ontbijt, daar luncht en dineert men ook. De volgende dag kan men weer een andere tafel kiezen.
Destin Riviercruises reserveert graag een aparte tafel in het restaurant voor haar cruiseleader en medewerkenden. Zo kan de reisleiding overleg plegen tijdens de maaltijden. De voorkeur gaat uit naar een centrale tafel, zodat de reisleiding ook de groep kan overzien.
Zijn huisdieren toegestaan aan boord?
Huisdieren zijn aan boord niet toegestaan. Dit geldt vooralsnog ook voor bijvoorbeeld hulphonden.
Is er wifi of internet aan boord beschikbaar?
De schepen waar Destin Riviercruises mee vaart beschikken over internet. De afspraken hierover verschillen per rederij. In sommige gevallen is internet bij de prijs inbegrepen, op andere schepen worden voor het gebruik van internet extra kosten berekend. In landen die lid zijn van de Europese Unie kunt u veelal gebruikmaken van het netwerk op uw mobiele telefoon zonder dat dit u extra geld kost.
Maakt u een cruise uit ons aanbod met wereldwijde riviercruises, dan is er op de schepen veelal gratis wifi beschikbaar of kunt u gebruikmaken van internetverbinding in de gemeenschappelijke ruimtes. Dit staat ook altijd vermeld bij de informatie over uw betreffende reis op de website.
Kan ik een virtuele rondleiding doen aan boord van het schip waarmee ik op reis hoop te gaan?
Dit is momenteel helaas nog niet mogelijk. Destin Riviercruises organiseert zo nu en dan open dagen aan boord, zodat u met uw eigen ogen een kijkje kunt nemen. Houd u onze website en mailings in de gaten.
Hoe weet ik of er nog beschikbaarheid is op de cruise van mijn voorkeur?
Elk jaar proberen wij een ruim voldoende aantal cabines in te kopen voor de beste vertrekdata op de populairste cruises aan boord van de mooiste en nieuwste hotelschepen. De ervaring leert dat de meest luxe cabines en suites aan boord het eerst worden volgeboekt. Wij adviseren u dan ook zo vroeg mogelijk te boeken, zodat de keuze en beschikbaarheid nog het grootst is. Een reservering kunt u eenvoudig online via onze website of per telefoon maken. Indien de gekozen cabine nog beschikbaar is, is de boeking direct akkoord en ontvangt u de factuur / bevestiging per e-mail. Indien de gekozen cabine niet meer beschikbaar is, komt de boeking op aanvraag bij ons binnen. Wij nemen dan contact met u op. Wij zullen eerst nagaan bij de rederij of wij de gewenste cabine nog extra kunnen inkopen voor u. Indien dit niet lukt, nemen wij de alternatieven met u door.
Is het specifieke cabinenummer van mijn voorkeur nog beschikbaar?
Enkel voor cruises waarbij het gehele schip is gereserveerd voor Destin Riviercruises passagiers kunnen wij u een specifiek cabinenummer garanderen. Echter, bij het overgrote deel van onze cruises heeft Destin Riviercruises slechts een deel van de cabines op het schip in voorraad. In dit geval geldt dat er vooraf geen specifieke cabinenummers aan u kunnen worden bevestigd en u enkel uw voorkeur kunt doorgeven. De rederij maakt namelijk circa één maand voor vertrek de definitieve cabine-indeling, waarbij alle internationale touroperators een aantal cabinenummers toegewezen krijgen. De toegewezen cabinenummers verdeelt Destin Riviercruises onder haar passagiers met inachtneming van de volgorde van boeking en eventuele opgegeven voorkeuren.
Hoe laat vertrekt mijn cruise?
Wanneer u in Amsterdam, Rotterdam of Arnhem inscheept, vindt de inscheping doorgaans plaats tussen 15:00 uur en 17:00 uur ’s middags.
Wanneer u per Comfort Class touringcar naar het buitenland vertrekt om daar in te schepen, dan zijn de richtlijnen qua vertrektijden, onder voorbehoud van wijzigingen, als volgt:
Veenendaal, hotel Van der Valk: 09.00 uur
Veenendaal, station NS De Klomp: 08.30 uur
Rotterdam, metrostation Capelsebrug: 08.00 uur
Gilze-Tilburg, hotel Van der Valk: 09.00 uur
Heeft mijn cruise al gegarandeerd vertrek?
Uiteraard stellen wij alles in het werk om, het liefst al in een zo vroeg mogelijk stadium, een dusdanig aantal passagiers op onze cruises te boeken waardoor het vertrek van deze afvaart kan worden gegarandeerd. Het moment dat deze beslissing wordt genomen, is onder meer afhankelijk van de met de rederij afgesproken tijdstippen waarop de niet verkochte voorraad cabines moet worden teruggegeven. Deze datum is voor elke cruise verschillend. Mocht u willen weten of uw cruise al gegarandeerd doorgaat, vraag dit dan gerust na.
Ligt het schip dicht bij het centrum?
Helaas lukt het ons niet altijd meer om in het centrum van elke stad af te meren. Er zijn meer schepen dan steigers en kades beschikbaar op A1 locaties in o.a. Bonn, Keulen, Düsseldorf en Koblenz langs de Rijn. Maar ook op de Donau ontstaat deze situatie. Het ontwikkelen van nieuwe aanlegkades, steigers, door de lokale autoriteiten in de steden langs o.a. de Rijn en de Donau houdt geen gelijke tred met de groei van het aantal schepen op de rivieren van Europa. Soms lukt het ons wel om in het hartje van de stad af te meren. Keulen is een mooi praktijkvoorbeeld, onze voorkeur gaat uit naar afmeren bij de Altstadt. De lange Konrad Adenauer Ufer biedt gelukkig veel aanleglocaties, zoals de Bastei, de Altstadt zelf en het Chocolademuseum. Soms krijgen we een ligplaats toegewezen aan de overkant, aan de Kennedy Ufer. De loopafstand van bijv. het Chocolademuseum of de Bastei naar de Keulse Dom, bedraagt ongeveer 15 minuten. Dat geldt ook voor de Kennedy Ufer, echter in dat geval loopt u via de brug naar de andere kant van de stad i.p.v. langs de kade naar de Dom. Op de keus van de ligplaatsen heeft noch Destin Riviercruises, noch de rederij invloed. De uiteindelijke afmeerlocatie wordt bepaald door de lokale havenmeester.
Vanwege het beperkte aantal ligplaatsen kan het voorkomen dat hotelschepen naast elkaar liggen afgemeerd aan de kade of steiger. Ook dit bepaalt de havenmeester. Door het naast elkaar afmeren van de hotelschepen kan er sprake zijn van minder uitzicht en / of privacy in uw cabine. In sommige gevallen dient u dan door of over het naastgelegen schip te ontschepen. Mogelijk kan er ook sprake zijn van geur- en / of geluidsoverlast.
Wijzigingen in het vaarschema om nautische redenen, daar vallen ook aanlegplaatsen onder, zijn voorbehouden.
Wat is het verschil tussen economy-cabines en reguliere cabines?
Graag maken wij u erop attent dat de machinekamer zich doorgaans achterop het schip bevindt. Om deze reden is geluid en / of trilling (mogelijk) het meest te ervaren in de cabines achterin het schip. Op de meeste schepen bieden wij zogenoemde Economy cabines aan, waarvoor een lagere prijs wordt berekend vanwege de ligging. Verder zijn de Economy-cabines qua grootte en faciliteiten identiek aan de reguliere cabines.
Zijn er ook cabines beschikbaar voor alleengebruik?
Op veel schepen zijn geen of slechts enkele 1-persoonscabines beschikbaar. Om tegemoet te komen aan de wensen van onze passagiers, stellen wij vaak een aantal 2-persoonscabines beschikbaar voor alleengebruik. Hiervoor wordt een toeslag berekend, deze vindt u bij de prijsinformatie van de betreffende cruise.
Bagagevrijdom
Voor riviercruises geldt vanwege veiligheidsvoorschriften en de beperkte beschikbare ruimte, dat u één koffer van maximaal 20 kg per persoon plus handbagage mag meenemen. Bij vliegreizen zit ruimbagage standaard inbegrepen. Ook ontvangt u Destin Riviercruises kofferlabels en stickers om aan uw bagage te bevestigen. Dat voorkomt het zoekraken van uw bagage.
Bagage
Als reiziger bent u verplicht uw naam, woonplaats en vakantieadres zowel aan de binnenkant als op de buitenkant van de bagage te vermelden. Als uw bagage niet is aangekomen of beschadigd is geraakt, maakt u hier dan direct melding van. Kostbare artikelen en medicijnen (in hoeveelheden acceptabel voor de duur van de reis), moet u als handbagage vervoeren in verband met mogelijk verlies of een verlate aankomst van uw koffer en de geldende handbagagerestricties. Bij verlies of beschadiging van bagage moet de reiziger bij de afdeling verloren bagage van de luchthaven een property irregularity report invullen. Zonder dit document is het onmogelijk om een vergoeding te bekomen. Bij transport per bus dient een attest aan de begeleidende hostess gevraagd te worden. Wij adviseren u een algemene reisverzekering inclusief tussenkomst voor verlies of beschadiging van bagage.
Extra informatie handbagage
Regelmatig wordt het comfort aan boord ernstig belemmerd doordat passagiers te veel handbagage meenemen. Een overaanbod aan bagage in de cabine zorgt niet alleen voor minder beenruimte, het is bovendien in strijd met de vliegveiligheidsregels. Daarom is de omvang en de hoeveelheid van handbagage beperkt. Er wordt streng op toegezien dat elke passagier slechts één stuk handbagage mee aan boord neemt. Een jas, deken, paraplu, wandelstok, handtas, tas met See Buy Fly-artikelen, een redelijke hoeveelheid tijdschriften of boeken, een draagbare computer een kleine camera of verrekijker voor aan boord worden niet als handbagage meegerekend.
Onderstaand de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:
U kunt hiervoor een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Onder vloeistoffen wordt onder meer verstaan: water en andere dranken, soep, crèmes, lotions, oliën, parfums, sprays, gels (inclusief haar- en showergels), tandpasta, deodoranten, scheerschuim, mascara’s etc.
Altijd toegestaan: medicijnen die u tijdens de vlucht nodig hebt. Er kan u gevraagd worden naar bewijs dat deze medicijnen daadwerkelijk nodig zijn.
Geneesmiddelen
Eventuele medicijnen kunt u het beste in uw handbagage meenemen. U dient hiervan een exacte omschrijving in het Latijn of Engels mee te nemen. Niet de merknaam, maar samenstelling en dosering zijn van belang. Neem een dubbele hoeveelheid mee voor de reisperiode en berg dit gescheiden op, zodat u een reservevoorraad hebt. Denk ook aan aspirines, maagtabletten e.d.
Taxfree
Alle op EU luchthavens (zoals Schiphol) of aan boord van EU luchtvaartmaatschappijen gekochte (taxfree) vloeistoffen, zoals dranken en parfum, zijn toegestaan indien:
Let op!
Tips bij het inpakken van uw koffer
Inchecken
Destin Riviercruises biedt u de mogelijkheid om zelf online in te checken. Via online check-in kunt u eenvoudig zelf uw stoel kiezen en uw boarding pass thuis uitprinten om mee te nemen. Op Schiphol hoeft u dan niet meer in de rij te staan. U moet nog wel uw bagage afgeven bij de bagage-drop-off en daarna kunt u door naar de douane.
U kunt uiteraard ook op Schiphol inchecken. Indien uw cruise begeleidt wordt door een cruiseleader kan hij of zij u hierbij assisteren. U ontvangt in dat geval op Schiphol uw boarding pass.
Parkeren op Schiphol
Schiphol ligt aan de rijksweg A4, de snelweg tussen Amsterdam en Den Haag. Amsterdam Schiphol beschikt in totaal over ca. 18.000 publieksparkeerplaatsen, verdeeld over drie parkeergarages en een parkeerterrein. De parkeergarage P1 is bedoeld voor kort parkeren. Als u langer dan 48 uur wilt parkeren, kunt u gebruik maken van parkeerterreinen P3 of P4. Dit zijn parkeerterreinen voor lang parkeren (3 dagen of langer), welke op ca. 4 km afstand van de Terminal gelegen zijn. U bereikt dit terrein door de borden “P-Lang Parkeren” te volgen. Dit is mogelijk vanaf de snelwegen A4 en A9. Vanaf het parkeerterrein rijdt 24 uur per dag een gratis pendelbus (ca. elke 10 minuten) naar de Terminal. Voor het vervoer van uw auto naar de pendelbushalte kunt u gebruik maken van de Parking Hopper.
Reserveer via www.schiphol.nl gemakkelijk en voordelig uw parkeerplaats. U betaalt de reservering vooraf via internet. Zo bent u verzekerd van een parkeerplaats op parkeerterrein P3.
GreenParking Schiphol
GreenParking Schiphol biedt u de beste service om uw auto te parkeren bij Schiphol. GreenParking is goedkoop, deels overdekt, verwarmd en maar op 5 minuten afstand van de vertrek- en aankomsthal van Schiphol. U weet dat parkeren bij Schiphol erg duur en niet overzichtelijk kan zijn. Daarom biedt GreenParking u de beste oplossing, met vele voordelen:
Voor meer informatie over Green Parking Schiphol en actuele prijzen kijkt u op: www.greenparkingschiphol.nl.
Hoe laat vertrekt mijn cruise?
Wanneer u in Amsterdam, Rotterdam of Arnhem inscheept, vindt de inscheping doorgaans plaats tussen 15:00 uur en 17:00 uur ’s middags.
Wanneer u per Comfort Class touringcar naar het buitenland vertrekt om daar in te schepen, dan zijn de richtlijnen qua vertrektijden, onder voorbehoud van wijzigingen, als volgt:
Veenendaal, hotel Van der Valk: 09.00 uur
Veenendaal, station NS De Klomp: 08.30 uur
Rotterdam, metrostation Capelsebrug: 08.00 uur
Gilze-Tilburg, hotel Van der Valk: 09.00 uur
Vanaf welke locatie vertrekt mijn cruise?
Inscheping in Nederland
Onze riviercruises die beginnen in Nederland, starten in Arnhem, Rotterdam of Amsterdam. Kiest u ervoor om met eigen vervoer naar het schip te gaan, dan raden wij u aan uw auto te parkeren in een parkeergarage of op een officiële parkeerplaats. Parkeren aan de kade wordt afgeraden in verband met de mogelijkheid van hoge waterstanden. Wij adviseren u graag als volgt.
Arnhem
De inscheping in Arnhem vindt doorgaans plaats aan de Rijnkade tussen de John Frostbrug en de Nelson Mandelabrug of aan de Nieuwekade even boven de John Frostbrug. Hier kunt u gebruik maken van de parkeergarages in de omgeving:
- Parkeergarage Q-park, Broerenstraat 51;
- Parkeergarage Musis, Velperbinnensingel 2;
- Parkeergarage Rozet, Langstraat 10.
Rotterdam
Wanneer de inscheping plaatsvindt aan de Boompjeskade adviseren wij u te parkeren in één van de parkeergarages in de omgeving:
- Parkeergarage Oude Haven, Burg. van Walsumweg 718;
- Parkeergarage Westblaak, Hartmansstraat 35;
- Parkeergarage Erasmusbrug, Willemsplein 2;
- Parkeergarage World Port Center, Wilhelminakade 981.
De inscheping kan ook plaatsvinden aan de Piet Smitkade. U kunt dan gebruik maken van parkeergarage Veranda, Siem Heidenstraat 6.
Indien de inscheping plaatsvindt aan de Oosterkade adviseren wij u gebruik te maken van Parkeergarage Oude Haven, Burg. Van Walsumweg 718.
Amsterdam
De inscheping vindt in de regel plaats aan de Piet Heinkade, Ruijterkade of Javakade. Hier is geen parkeergelegenheid. Mocht u uw auto willen parkeren voor de duur van de reis, dan adviseren wij u dat te doen in één van de parkeergarages in de omgeving, bijv. Parking Centrum Oosterdok, Oosterdoksstraat 150.
Inscheping in het buitenland
Indien de inscheping in het buitenland plaatsvindt, reist u via een centraal opstappunt in Nederland. Voor de Donau-, Rijn- en Elbecruises zijn dat Veenendaal of Babberich en voor de Seine- en Rhônecruises zijn dat Gilze of Rotterdam. Voor de Oostzeecruises is dat Hengelo. Graag geven we u meer informatie over de parkeermogelijkheden.
Gilze-Tilburg, hotel Van der Valk*:
Uitsluitend wanneer u hier de avond voor vertrek een overnachting boekt, kunt u uw auto hier de gehele reis gratis parkeren, aan de zijkant van het hotel. Kijk voor de prijzen bij de desbetreffende reis.
Klein Zwitserland 8
5126 TA Gilze
0161-45 49 51
A58, afslag 12
Veenendaal, hotel Van der Valk*:
Uitsluitend wanneer u hier de avond voor vertrek een overnachting boekt, kunt u uw auto hier de gehele reis gratis parkeren. Kijk voor de prijzen bij de desbetreffende reis.
Bastion 73
3905 NJ Veenendaal
0318-799 060
A12, afslag 23
Station Veenendaal NS de Klomp:
Hier kunt u uw auto gratis parkeren voor de duur van de reis aan de Dokter Hoolboomweg.
Rotterdam, Metrostation Capelsebrug:
Bij Metrostation Capelsebrug kunt u uw auto gratis parkeren voor de duur van de reis (niet overdekt, eigen risico).
*Wanneer u niet in het hotel logeert staat de hoteldirectie het niet toe dat u daar uw auto parkeert. Hotel Van der Valk maakt gebruik van een slagboom en een uitrijkaart.
**Kijk bij uw desbetreffende reis voor meer informatie.
U kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om u weg te laten brengen naar één van onze opstappunten. Tevens bieden wij ook Taxiservice aan. Kijkt u hiervoor op [landingspagina]
Wanneer uw cruise vertrekt vanuit het buiteland, dan is vervoer naar de opstapplaats altijd inbegrepen bij uw reis. Vaak gebeurt dit per luxe touringcar.
Is mijn vlucht inbegrepen bij de reissom?
Als de vliegreis onderdeel is van uw cruise, dan is de prijs van de vlucht inbegrepen bij uw reissom. Heeft u een riviercruise met vertrek buiten Nederland, dan maken wij voor het vervoer standaard gebruik van een Comfort Class touringcar. Wilt u in plaats hiervan liever met het vliegtuig, dan regelen wij dat uiteraard graag voor u. De kosten voor deze vliegtickets zijn dan niet bij de reissom inbegrepen en worden als toeslag berekend.
Is ruimbagage inbegrepen bij vliegreizen?
Vandaag de dag is ruimbagage niet meer standaard inbegrepen in de ticketprijs van vluchten binnen Europa. Omdat de prijzen van ruimbagage sterk fluctueren, hebben wij ervoor gekozen om dit ook niet in de reissom op te nemen. Indien u vooraf via Destin Riviercruises ruimbagage wenst bij te boeken, neemt u dan gerust contact met ons op, dan informeren wij u over de dan geldende tarieven van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Wij zullen dit dan aanvullend op uw factuur zetten.
Wilt u geïnspireerd worden door de mooiste riviercruises ter wereld? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief, wij informeren u dan periodiek over de mooiste reisbelevenissen.